سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هود بیمکث

نحوه انتخاب هود مناسب

در مورد هودهای محدوده موجود بیشتر بدانید. عوامل تعیین کننده ای که هود بیمکث شما را به یک تصمیم آگاهانه هدایت می کند: کارایی، سطح نویز، رنگ و سبک، نیازهای روشنایی و نگهداری. در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما در انتخاب درست کمک می کند.

سیستم استخراج یا چرخش

یکی از اولین معیارهایی که هنگام انتخاب یک هود برد در نظر گرفته می شود، سیستم تهویه است. دو نوع اصلی هود وجود دارد: کانالی و بدون کانال.

هود کانالی بهترین گزینه است. با این حال، اگر امکان نصب کانال برای کشیدن هوای آلوده به بیرون وجود ندارد، باید به یک هود چرخشی روی آورید.

هودهای بدون کانال - در حال چرخش

این نوع هود به شرح زیر عمل می کند: فیلتر زغالی هوای آلوده را تمیز می کند، بیشتر ذرات چربی و بو را از بین می برد و هوا را به آشپزخانه باز می گرداند.

نصب هودهای بدون کانال ساده‌تر است، اما نسبت به هودهای کانالی کارایی کمتری دارند، زیرا بدون خارج کردن دود، گرما یا رطوبت، هوا را به آشپزخانه باز می‌گردانند.

هودهای مجرای - استخراج

این نوع هود هوای آلوده را کاملاً از بین می برد و آن را از طریق کانال کشی به خارج از خانه تخلیه می کند. این هودها بسیار محبوب هستند و موثرترین راه برای رعایت استانداردهای تهویه همانطور که در قانون ملی ساختمان کانادا آمده است را تشکیل می دهند. نصب هود لوله کشی به دلیل کانال کشی درگیر پیچیده تر است. هنگامی که در جای خود قرار گرفت، نصب هود به سرعت تکمیل می شود.

5 مدل اصلی: مروری کوتاه

برای مؤثر بودن، هود باید در بالای اجاق گاز یا خیلی نزدیک به آن قرار گیرد. بنابراین این محل اجاق گاز شما است که مدل هودی را که باید نصب کنید تعیین می کند.

هود استاندارد

این هودهای محدوده محبوب ترین هستند. آنها را می توان از طریق کانال کشی یا بدون کانال خارج کرد. آنها در زیر کابینت هایی که آنها را در جای خود نگه می دارند نصب می شوند.

مدل های تخصصی را فراموش نکنیم

هودهای محدوده نزولی

هودهای محدوده جریان پایین در کنار یا پشت منطقه پخت و پز و هم سطح با سطح پخت قرار دارند. این مدل ها، به دلیل استتار بودن، کاربردی هستند، نیاز به دریچه داخلی یا خارجی دارند.

آنها می توانند نسبت به انواع دیگر هودها کمتر موثر باشند، زیرا گرما و هوای آلوده تمایل به بالا رفتن دارند، و در موارد خاص، ماژول های تهویه بسیار دور از برخی از عناصر اجاق گاز هستند.

هودهای برد کشویی

این مدل ها در زیر یک کابینت آشپزخانه با اندازه کامل با تهویه بیرونی یا فیلتر ذغالی چرخشی نصب می شوند.

ویژگی ها و اجزای سازنده

سایز بندی

عرض اکثر هودهای محدوده بین 24 تا 36 اینچ متغیر است، مدل های 30 اینچی محبوب ترین هستند زیرا عرض آنها مطابق با عرض اکثر اجاق های برقی و گازی است. به عنوان یک قاعده کلی، هود باید روی سطح پخت و پز سه اینچ از هر دو طرف همپوشانی داشته باشد. این امر به ویژه برای محدوده گاز بسیار مهم است.

عمق می تواند از یک سازنده به سازنده دیگر و از مدلی به مدل دیگر کمی متفاوت باشد. عمق هود معمولاً باید به گونه ای محاسبه شود که حداقل نیمی از عناصر جلویی را آویزان کند.

منبع

 

https://www.rona.ca/en/workshop/guides/choosing-range-hood